۱۳۸۹/۰۱/۰۱

جلال الدين فارسي (افغاني)

وی نخستین نامزد حزب جمهوری اسلامی در اولین انتخابات ریاست جمهوری در ایران است که پس از مشخص شدن ملیت افغانی او به وسیله شیخ علی تهرانی از شاگردان آيت ا... خمینی ناچار به کناره گیری شد. او همچنین عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، ستاد انقلاب فرهنگی ایران و نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی بوده است. در دوران پهلوی از مبارزان فعال بود که در زمینه کارهای تشکیلاتی و نیز نویسندگی، به فعالیت می‌پرداخت.

وی در سال ۱۳۷۱ در طالقان، در پی نزاع با فردي كه به او ممنوعيت شكار حيوانات (كبك) را تذكر داده بود، آن فرد را با تفنگ شكاري هدف قرار داد و به قتل رسانید اما قوه قضائیه جمهوري اسلامي ايران این قتل را از نوع غیر عمد تشخیص داد و پرونده را مختومه كرد. البته قرار شد مدت ها در صحنه سیاسی ظهور علنی پیدا نکند تا بلکه مردم این قتل را فراموش کنند.

پرونده قضائی ديگر وي، مربوط به سرقت عتیقه های کاخ های سلطنتی در جریان انقلاب و پس از پیروزی انقلاب در کرج و مهر شهر و هتل و قمارخانه آران در کنار سد کرج است که همه آنها را برای فروش به خارج کشور منتقل و تبدیل به دلار کرد. شرکای این سرقت، بعدها شدند جعفر شجونی و ماجرا را لو دادند و یک پرونده قضائی برای وي تشکیل شد. در این پرونده هم قوه قضائیه همانند پرونده قتل وي را تبره نمود.

اكنون وي، در مقام انتقاد از قوه قضائیه، طي مصاحبه‌اي با روزنامه دولت احمدي نژاد و اقمار وابسته، از قوه قضائيه خواسته است هرچه زودتر کروبی و موسوي را بگیرند و محاکمه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: